مجله دوربین مداربسته



کاربردهای دوربین مداربسته

کاربرد دوربین مداربستهیکی از دغدغه‌های انسان امروزی،‌ حفظ امنیت است. در عصر تکنولوژی، افراد به دنبال راه‌کارهای امنیتی بهتر و کارآمدتر برای حفظ امنیت و جلوگیری از اقدامات مجرمانه هستند. دوربین‌های مداربسته در مقایسه با سایر اقدامات نظارتی و امنیتی (مانند به کارگیری نیروی انسانی)، ظرفیت عملیاتی بالا و هزینه پائین‌تری دارند. روز‌به‌روز هم امکانات و قابلیت‌های جدید و کاربردی به دوربین‌های مداربسته افزوده می‌شود.

الان اگر به هر نقطه‌ای از شهر نگاه کنید، دوربین مداربسته را مشاهده خواهید کرد. دوربین‌های مداربسته علاوه بر کاربردهای حفاظتی و امنیتی در مشاغل صنعتی، فضایی،‌ کنترل ترافیک، نظامی، پلیسی، ارتباطات ویدئویی و ... نیز به کار می‌روند.

در ادامه به مهمترین مشاغل و اماکنی که از دوربین مداربسته استفاده می‌شود، اشاره می‌کنیم:

 

بانک

بانک‌ها جزو اولین اماکنی هستند که اقدام به نصب و استفاده از دوربین‌های مداربسته و سایر سیستم‌های حفاظتی کردند.

از دید بیشتر مردم، بانک‌ها جزو امن‌ترین مکان‌ها،‌ برای محافظت از سرمایه‌های‌شان است. بنابراین بانک ها برای ایجاد امنیت لازم برای حفظ این سرمایه‌ها، باید به صورت 24ساعته از هوشمندترین تجهیزات نظارتی استفاده کنند.

جلوگیری از سرقت و تقلب، ثبت تصاویر مربوط به سرقت و کلاهبرداری در بانک، ثبت تصاویر مربوط به برداشت‌های غیر قانونی از دستگاه‌های خودپرداز و ... از جمله مزایای نصب دوربین مداربسته در بانک است.


کارخانه ها و کارگاه‌های تولیدی

دارایی‌های ارزشمند کارخانه‌ها از مواد اولیه گرفته تا محصولات نهایی، دستگاه‌ها و تجهیزات گران‌قیمت و اسناد و مدارک باارزش، مستلزم حفاظت و حراست دقیق است.

با نصب دوبین مداربسته در کارگا‌ه‌ها و کارخانجات، می‌توان بر ورود و خروج  و عملکرد کارکنان، تردد سایر افراد،‌ ورود و خروج کالا، کنترل و نظارت کافی داشت.

 

بیمارستان‌ و مراکز درمانی

بیمارستان‌ها یکی از شلوغ ترین مکان‌های عمومی است که افراد زیادر در آن حضور دارند. تردد بسیار زیاد در بیمارستان‌ها و همچنین وجود مراکز حساسی همچون بخش اورژانس و اتاق عمل، استفاده از دوربین مداربسته در بیمارستان را امری اجتناب ناپذیر کرده است.

با نصب دوربین مداربسته در نقاط مختلف بیمارستان، محیط آن به فضایی امن‌تری تبدیل می‌شود.

 

نظارت ترافیکی

یکی از کاربرد‌های مهم و متداول دوربین‌های مداربسته، کنترل تردد و ترافیک انواع وسایل نقلیه در معابر،‌خیابان‌ها و بزرگراه‌ها است. نظارت و کنترل ترافیک معابر و جاده‌ها، ثبت و ضبط انواع اتفاقات و جرائم مانند تصادفات و تخلفات رانندگی از مهمترین کاربردهای دوربین مداربسته است.

 

وسایل حمل‌ و نقل عمومی

تجهیز وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و قطار به دوربین مداربسته، امنیت بیشتری را برای مسافرین فراهم می‌کند. حفاظت از بار مسافرین، ثبت سرقت و سایر اقدامات مجرمانه، اطمینان از بسته بودن درب‌ها و ... از جمله مزایای نصب دوربین مداربسته در حمل و نقل عمومی است.


سازمان‌ها و مراکز دولتی

نظارت بر عملکرد کارمندان، کنترل و نظارت بر تردد ارباب رجوع و حفظ امنیت تجهیزات و دارایی‌های دولت از جمله دلایل نصب دوربین مداربسته اماکن دولتی است.

 

مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی

حساسیت و اهمیت مراکز آموزشی همچون مدرسه و دانشگاه بر کسی پوشیده نیست. نظارت بر تردد و عملکرد کارکنان، دبیران و اساتید، کنترل رفتار دانش‌آموزان و دانشجویان و حراست از محیط آموزشی باعث می‌شود که در نصب دوربین مدارس در این اماکن، تردیدی وجود نداشته باشد.

 

صنایع و مشاغل پر خطر و حساس

برخی از مشاغل حساس و  پر خطر مانند صنایع شیمیایی، رآکتورهای هسته‌ای، نیروگاه‌ها، معادن، سد ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. در برخی از این اماکن احتمال خرابکاری،‌ حملات و دیگر جرایم وجود دارد. در برخی از موارد نیز به‌دلیل وجود شرایط سخت و دشوار از جمله دمای بسیار زیاد و یا خطر مواد رادیو اکتیو و شیمیایی، امکان نظارت مستقیم توسط نیروی انسانی فراهم نیست.

استفاده از یک سیستم نظارتی و حافظتی هوشمند در این مراکز، باعث می‌شود نظارت کاملی بر روند‌های اجرایی داشته باشیم و مدیریت بهتری بر همه امور اعمال نمائیم.

 

کنفرانس و سمینار‌ها

در سالن‌های کنفرانس و سمینار،‌ از دوربین مداربسته می‌توان جهت برقراری ارتباط ویدئویی نقاط مختلف و مستند سازی مراسم استفاده کرد.

 

مناطق تاریخی و موزه‌ها

اماکن تاریخی و آثار باستانی،‌ با ارزش‌ترین میراث فرهنگی یک کشور هستند. صحن‌های متبرکه، مسجدهای قدیمی، بناهای قدیمی، موزه‌ها و دیگر اماکن تاریخی نیاز به حفاظت و نظارت مستمر دارند. دوربین مداربسته امنیت لازم را برای این مکان‌ها فراهم می‌‌‌آورد.

 

اماکن عمومی

استادیوم‌ها، اماکن ورزشی، پارک‌ها، فضاهای شهری، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های اداری، به علت حضورجمعیت زیاد، مستعد بروز حوادث هستند. ازدحام جمعیت در این اماکن،‌ امکان درگیری، سرقت و سایر حوادث دیگر را افزایش می‌دهد.  دوربین مداربسته بسترساز امنیت اجتماعی در اماکن عمومی است و تا حدودی از اقدامات مجرمانه جلوگیری می‌کند. در ضمن در صورت وقوع هر حادثه‌ای، تصاویر مربوطه ضبط و قابل پیگیری خواهد بود.

 

اماکن امنیتی نظامی

وجود انواع تجهیزات نظامی،‌ اطلاعات طبقه‌بندی شده و سایر ملاحظات امنیتی در مناطق امنیتی نظامی و پادگان‌ها، استفاده از سیستم‌های حفاظتی و نظارتی مانند دوربین مداربسته را اجتناب ناپذیر نشان می‌دهد.

 

پارکینگ خودرو

پارکینگ‌های خودرو به علت محیط خلوت از مناطق جرم خیز هستند. با استفاده از دوربین مداربسته در پارکینگ خودرو، علاوه بر کاهش اقدامات مجرمانه مانند سرقت و آسیب به خودروها، می‌توان نظارت دقیقی بر ورود و خروج وسایل نقلیه داشت. دوربین های مداربسته پلاک خوان نقش مهمی در سیستم کنترل تردد خودرو در پارکینگ دارند.

 

مجتمع مسکونی

امروزه حفظ امنیت جانی و مالی، یکی از دغدغه‌های مجتمع‌های مسکونی است. نصب دوربین مداربسته و سایر تجهیزات حفاظتی، یک امنیت نسبی در مناطق مسکونی ایجاد می‌کند.

 

هتل

حفظ امنیت مسافران در هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، امری ضروری و مهم است. دوربین مداربسته علاوه بر ایجاد امنیت در این اماکن، امکان نظارت بر عملکرد پرسنل را نیز فراهم می‌کند.

 

صنایع فضایی

اولین کاربرد دوربین مداربسته،‌ رصد کردن پرتاب موشک به فضا بود. در حال حاضر هم دوربین‌های مداربسته، کاربرد فراوانی در صنعت هوا و فضا دارند.

  • Admin
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan