مجله دوربین مداربسته



خروجی تصویر در دستگاههای DVR و NVR

خروجی تصویر dvr

 

 

 جهت مشاهده تصاویر دوربینهای مداربسته در نمایشگرهای مختلف، چند نوع خروجی تصویر  روی دستگاه های  DVR و NVR تعبیه شده است.

 

ساده ترین نوع خروجی در دستگاه DVR و NVR، کانال خروجی تصویر آنالوگ (Video Out) است که در کنار کانالهای ورودی تصویر قرار دارد و به شکل یک فیش مادگی Bnc است. تصاویر خروجی از این کانال توسط یک کابل تصویر به ورودی تصویر تلویزیون که زرد رنگ است، انتقال یافته و بر روی تلویزیون روی حالت AV قابل مشاهده است.

 

 

 خروجی تصویر dvr


 علاوه بر این، بر روی اکثر دستگاههای DVR و NVR دو نوع خروجی تصویر دیگر با نامهای VGA و HDMI وجود دارد.

 

استاندارد VGA(Video Graphic Array) در سال 1987 جهت استفاده در کامپیوترهای شرکت IBM ابداع گردید و به مرور زمان در بقیه  دستگاه های ویدئویی نیز مورد استفاده قرار گرفت. درگاه VGA اطلاعات (تصاویر) را با فرمت آنالوگ ارسال می کند و تنها قادر به ارسال تصاویر است و صدا را انتقال نمی دهد. حداکثر رزولوشن تصاویر ارسالی توسط VGA،  1536*2048 (Full HD) می باشد.

 

در سال 2003 برای ایجاد استانداردی جدید جهت تبادل سیگنال های دیجیتال بین دستگاه های ویدئویی، تکنولوژی HDMI عرضه شد. مهمترین تفاوت HDMI و VGA این است که HDMI بر خلاف VGA، تصاویر را به صورت دیجیتال ارسال می کند.

تکنولوژی HDMIتوانایی ارسال همزمان تصویر و صدا را دارد و کیفیت تصویر با رزولوشن 2160*3096 (Ultra HD  یا 4K) ارائه می دهد.

 

 

 

اختلاف ظرفیت و توانایی دو تکنولوژی فوق باعث می شود که از VGA جهت اتصال به نمایشگر (مانیتور یا تلویزیون) معمولی و از HDMI جهت انتقال تصویر به نمایشگر های با کیفیت بالا استفاده شود.

 



http://bayanbox.ir/view/4051497293161235561/0000WebLink.png همه چیز درباره دوربین‌ مداربسته 

  • Admin
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan