مجله دوربین مداربسته



دوربین مداربسته شمارش افراد

تکنولوژی شمارش افراد دوربین مداربسته


فناوری شمارش افراد (People Count) در دوربین مداربسته چیست؟

با توسعه و گسترش روز افزون مشاغل و کسب و کارها، نیاز افراد و صاحبان مشاغل به مدیریت و نظارت حرفه ای بر تردد کارکنان و اشخاص دیگر در مجموعه تحت مدیریت خود در حال افزایش است. داشتن آمار و اطلاعات دقیق از میزان تردد افراد مختلف (کارکنان، مشتریان و ...) در یک مکان مانند یک فروشگاه بزرگ کمک شایانی به نحوه مدیریت و ارائه خدمات متناسب با نیازهای مشتریان می کند.

یکی از فناوری های موجود در دوربینهای مداربسته هوشمند جدید، تکنولوژی تحلیل و پردازش تصاویر است. این تکنولوژی در محصولات داهوا با نام قابلیت پردازش تصاویر (IVS) و در محصولات هایک ویژن با نام تحلیل محتوای ویدئویی (VCA) شناخته می شود و قابلیت های گوناگونی از جمله تشخیص چهره (Face Detection)، تشخیص حرکت (Motion Detection)، شناسایی و تشخیص پلاک خودرو (ANPR)، شمارش افراد (People Counting) و ... در اختیار کاربران قرار می دهد.

دوربینهای مداربسته دارای قابلیت شمارش افراد معمولاً در مراکزی مانند فروشگاه های بزرگ، نمایشگاه ها، هتل ها، موزه ها و سازمانهایی که نیاز به نظارت و مدیریت دقیق تری بر تردد افراد در مجموعه خود دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. این دوربینها معمولاً به صورت عمودی (سقفی) در ورودی و خروجی اماکن مورد نظر نصب شده و با شمارش تعداد افرادی که وارد یا خارج می شوند، گزارش آنلاین دقیقی از تعداد ترددها ارائه می دهند.


الگوریتم شمارش افراد

دوربینهای مداربسته دارای فناوری شمارش افراد،‌ با تعریف ویژگیها و کاراکترهایی مانند عرض شانه، داشتن دست و پا و سایر پارامترها، قادر به شناسایی و تشخیص سوژه های انسانی از دیگر اشیاء‌ هستند. در این دوربینها یک محدوده یا خط فرضی در ابتدای درب ورودی یا خروجی تعریف می شود. با تردد افراد و عبور از خط مورد نظر و با کمک فناوری تشخیص حرکت (Motion Detection)، سیستم شمارش افراد فعال شده و با توجه به پارامترهای تعریف شده،‌ شروع به شمارش می کند. در ضمن با تعریف جهت حرکت سوژه ها در جهات مختلف ( مثلاً‌ از راست به چپ یا از چپ به راست) می توان تعداد ورودی و خروجی ها را از هم متمایز کرد.


دوربین مداربسته شمارش افراد


مزیت و کاربرد تکنولوژی شمارش افراد

با شمارش لحظه ای تعداد تردد افراد، آمار مراجعه کنندگان به سازمان،‌ اداره،‌ فروشگاه و هر کسب و کار دیگر در بازه های زمانی مختلف (ساعات روز، ایام هفته، مناسبتهای خاص و ...) در دسترس خواهد بود. با بررسی این آمار، امکان مدیریت دقیقتر مجموعه تحت کنترل و ارائه خدمات بهتر به مراجعه کنندگان و مشتریان فراهم خواهد بود.


دوربینهای مداربسته شمارش افراد مجهز به پردازنده تصویری قوی بوده و دارای دقت و حساسیت نزدیک به 98 درصد هستند. از بهترین تولید کنندگان دوربینهای مداربسته نفر شمار می توان به برندهای هایک ویژن، داهوا، بوش و اکسیس شاره کرد.

  • Admin
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan